Canals de comunicació de l'Oganisme de Gestió Tributària amb la ciutadania
A continuació us detallo la informació relativa als diferents canals de comunicació de què disposa l’ORGT amb el conjunt dels contribuents:
Canal telemàtic
Es pot accedir mitjançant la web de l’ORGT: https://orgt.diba.cat/ca/
A continuació es detallen diferents accessos directes pels tràmits telemàtics més freqüents:
Descripció |
Accés directe |
Xarxa d'oficines |
|
Consultar la normativa |
|
Consultar el calendari fiscal |
|
Apuntar-se a la notificació electrònica |
|
Apuntar-se al sistema d'alertes |
|
Aportació de documents i Resposta a requeriments |
|
IIVTNU (Plusvàlua) |
|
Identificar el conductor d'una multa |
|
Veure la fotografia d’una multa |
|
Consultar el detall dels rebuts domiciliats |
|
Pagar amb l'avís de pagament |
|
Pagar tributs sense l'avís de pagament |
|
Pagar multes sense l'avís de pagament |
|
Presentar una instància |
|
Domiciliar |
|
Demanar cita prèvia |
|
Informació sobre embargs |
|
Descàrrega d'impresos |
|
Informació al contribuent |
|
Informació sobre multes |
|
Tràmits i pagaments |
|
Resoldre dubtes sobre tributs i multes |
|
Bústia de rebuts |
|
Ajuda |
També es poden formular consultes als següents correus electrònics:
TRIBUTS: orgt.manresa@diba.cat i orgt.atenciociutadana@diba.cat
MULTES: orgt.multes@diba.cat
Finalment, des del propi canal telemàtic es pot demanar que des de l’oficina truquem al contribuent o que contactem amb ell per correu electrònic, als serveis “vull que em truqueu” o “vull fer una consulta per email”, respectivament.
Cal tenir present que aquesta petició des de la web no requereix de certificat digital, i en un termini no superior a 48 hores hàbils ens posarem en contacte amb el contribuent.
Canal telefònic
TRIBUTS
Trucant als telèfons 932 029 802 o bé al 934 729 150
MULTES
Trucant al telèfon 932 029 805
L’horari telefònic és de 08:30 hores a 14:00 hores de dilluns a divendres
Canal presencial (persones físiques)
A l’oficina de Manresa (Carrer Major, 36, Manresa).
No obstant això, l’ORGT disposa d’una xarxa d’oficines i punts d’informació i gestió en la província de Barcelona que podeu consultar en el següent enllaç: http://orgt.cat/oficines
L’horari de les oficines és de 08:30 hores a 14:00 hores, de dilluns a divendres.
Pel que fa als tràmits que es poden dur a terme presencialment, els que a continuació es detallen requereixen de cita prèvia:
TEMES |
TRÀMITS |
Impost sobre béns immobles (IBI / Cadastre ) |
Sol·licituds de beneficis fiscals Presentació documentació cadastral |
Impost sobre els vehicles de tracció mecànica (IVTM) |
Sol·licituds de beneficis fiscals Canvis domicili en el permís de circulació Canvis domicili en el permís de conducció Altres sol·licituds |
Impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana ( IIVTNU – Plusvàlua ) |
Sol·licituds de beneficis fiscals Informació Autoliquidacions plusvàlues |
Taxes i Preus públics |
Sol·licituds de beneficis fiscals Autoliquidació |
Fraccionament i Ajornaments |
Sol·licituds fraccionaments i ajornaments |
PIC Certificat Cadastral |
Sol·licituds certificats cadastrals |
Actualització / correcció dades |
Sol·licituds d’actualització i/o correcció de dades Sol·licituds d’altes de notificacions electròniques |
Per tal de demanar cita prèvia, es pot efectuar contactant amb l’ORGT pels canals anteriorment esmentats, si bé s’aconsella l’ús de la seu electrònica a http://orgt.cat/cites (no requereix de certificat digital), atès que el sistema confirma de forma immediata la cita prèvia mitjançant un avís al correu electrònic i/o número del mòbil del contribuent que prèviament ha facilitat.
D’altra banda, els tràmits que a continuació es detallaran no requereixen de cita prèvia:
TRÀMIT |
DESCRIPCIÓ |
Presentació documentació al Registre |
Presentació documentació al Registre |
Domiciliacions |
Permet gestionar el pagament dels tributs mitjançant compte bancari |
Document per pagar |
Obtenció d’una copia del document necessari per poder pagar un tribut o una multa |
Justificant de pagament |
Obtenció del document acreditatiu de pagament |
Embargaments |
Consultar el detall dels embargaments |
Finalment, pel que fa a les persones jurídiques, convé aclarir que la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix l’ús obligatori dels mitjans electrònics per a totes les persones jurídiques en les seves relacions amb l’Administració, així com per altres subjectes inclosos a l'article 14.